De kamers zijn klaar… maar toen begon het echte werk!
Er is de afgelopen maanden ontzettend veel gebouwd, geschilderd, gesjouwd, gezaagd en gepoetst. En eindelijk is het zover: de kamers én het grote terras van Casa Allegria zijn klaar! Dat voelt als een enorme mijlpaal. Maar eerlijk? Toen dacht ik nog heel naïef: “Dan maken we deze week even wat foto’s voor de website.”
Haha…
Ik had natuurlijk beter moeten weten.



Een bed opmaken is een vak
Gelukkig kwam mijn dochter Lotte speciaal vanuit Nederland om de foto’s te maken. Zij heeft een goed oog voor compositie en details. En geloof me… dat heb je nodig. Want ineens zie je álles:
- Een dekentje dat nét niet mooi ligt.
- Een kussen dat iets scheef staat.
- Een gordijn met een verkeerde plooi.
- Een stoel die vijf centimeter naar links moet.
- Een plant die eigenlijk beter op een andere plek staat.
En natuurlijk moet de belichting precies goed zijn. De zon bepaalt haar eigen planning en daar moet je als fotograaf maar mee zien samen te werken.



Buiten is het precies hetzelfde
Ook het terras kreeg een complete make-over voordat de camera tevoorschijn kwam.
- De ligbedden werden netjes rechtgezet.
- Alle kussens kregen hun perfecte plekje.
- De parasols gingen open.
- Het terras werd nóg een keer schoongespoten.
- En wat doet een glas Aperol Spritz beter ogen?
Precies. Een schijfje sinaasappel. Een mooi rietje. Een tijdschrift erbij.
Het zijn juist die kleine details die straks het verschil maken op de foto’s. En eerlijk is eerlijk… ik kreeg er spontaan zin van om zelf vakantie te vieren. (Gelukkig hoef ik daar straks niet ver voor te reizen.)
Achter elke mooie foto zit een hoop geschuif
Wanneer je straks de foto’s op de website ziet, lijken ze vanzelfsprekend. Rustig. Sfeervol. Ontspannen.
Maar achter iedere foto zit een klein verhaal. Stoelen die twintig keer zijn verschoven. Dekens die eindeloos opnieuw werden gevouwen. En een fotograaf die regelmatig op haar knieën, op een stoel of bijna in een struik belandde om nét de juiste hoek te vinden.
Gelukkig heb ik daar zelf ook een paar foto’s van gemaakt.


Die laten misschien wel het leukste deel van de dag zien.
Even met andere ogen kijken
Tussendoor zijn we ook nog naar het concert van Eros Ramazzotti geweest. Een geweldige avond, die we afsloten met een overnachting in een Bed & Breakfast.

En dat was eigenlijk verrassend leerzaam. Ineens kijk je niet meer als gast, maar als gastvrouw. Je let op de ontvangst. De inrichting. De sfeer. De kleine details. Wat voelt prettig? Wat zou ik zelf anders doen?
En juist dat soort ervaringen neem ik weer mee naar Casa Allegria. Want ik wil niet zomaar een mooie accommodatie aanbieden. Ik wil dat gasten zich vanaf het eerste moment welkom voelen.

Nog heel even geduld…
Vanmorgen is Lotte weer teruggevlogen naar Nederland. Daar zal ze de foto’s nog een laatste nabewerking geven. Ik kan bijna niet wachten om ze op de website te zetten. Want dan is Casa Allegria niet alleen in het echt klaar…
…maar kan ik jullie eindelijk laten zien waar ik al die tijd zo hard aan heb gewerkt. En stiekem ben ik daar misschien nog wel trotser op dan ik had verwacht. Ik kan niet wachten om de eerste gasten straks zelf te mogen ontvangen.
Ben jij benieuwd geworden? Neem dan alvast een kijkje op www.casa-allegria.it en wie weet geniet jij binnenkort van een goed glas wijn op ons grote terras onder de Italiaanse zon.
Wil je niets missen? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief op www.casa-allegria.nl/nieuwsbrief en je krijgt elke maand rond de 15e een leuke update.
Wordt vervolgd…
